ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΩΝ - ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ ΓΟΝΕΩΝ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ - ΑΝΟΔΟΣ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - ΓΚΥΖΗ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ - ΠΟΛΥΓΩΝΟ - ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΚΕΝΤΡΟ ΑΘΗΝΑ (Γκύζη 14 - Αθήνα - Τηλ. 210.6452777, 210.6452749)
ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΜΕΣΗΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ "ΑΝΟΔΟΣ"
N. ΓΚΥΖΗ 14 - ΓΚΥΖΗ - ΑΘΗΝΑ
210.6452777 - 210.6452749
info@anodos.edu.gr

ΟΔΗΓΟΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ
ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ

Συμπλήρωση του Μηχανογραφικού
Μπορούμε να δηλώσουμε: Όλες τις σχολές από ένα επιστημονικό πεδίο (αν δώσαμε 4 μαθήματα) ή από δύο επιστημονικά πεδία (αν δώσαμε 5 μαθήματα), με όποια σειρά θέλουμε ακόμα και ανακατεμένες.
Τι σημαίνει δηλώνω τις σχολές; Σημαίνει γράφω δίπλα σε κάθε σχολή τον αριθμό προτίμησής μου, δηλαδή στη σχολή πρώτης προτίμησης τον αριθμό 1, στη σχολή δεύτερης προτίμησης τον αριθμό 2 κ.ο.κ.
Με ποια κριτήρια θα διαλέξω;
1) Την Επιθυμία σου.
2) Τις Επαγγελματικές προοπτικές της σχολής.
3) Την πόλη που βρίσκεται, μόνο ανάμεσα σε ομοειδείς σχολές.
Δε θα διαλέξεις με κριτήριο: Τη φήμη της σχολής, τη βάση της σχολής, την πόλη της σχολής, την επιθυμία άλλων.
Πώς υπολογίζονται τα Μόρια;
Διάβασε τις αντίστοιχες σελίδες στις πληροφορίες για το Γενικό Λύκειο και υπολόγισε τα μόριά σου με τον υπολογιστή μορίων που υπάρχει στο site.
Επιλογή Πεδίου ή Πεδίων
Για το ποιο πεδίο ή ποια πεδία μπορείς να δηλώσεις διάβασε τις αντίστοιχες σελίδες στις πληροφορίες για το Γενικό Λύκειο.

ΚΡΙΤΗΡΙΑ
ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΣΧΟΛΩΝ

Τα Σωστά Κριτήρια Επιλογής
H επιθυμία σου
Αν δεν σου αρέσει η Σχολή ή δε σε συγκινεί η ιδέα, δε θα το πάρεις "ζεστά" και δε θα γίνεις καλός επιστήμονας και κατ' επέκταση καλός επαγγελματίας. Απαραίτητο είναι, λοιπόν, να βρεις τι σου αρέσει.
Oι επαγγελματικές προοπτικές της Σχολής
Υποθέτοντας ότι δεν είσαι από τους προνομιούχους που σπουδάζουν από hobbie, καλό είναι το πτυχίο που θα πάρεις από τη Σχολή σου, να μπορεί να σε "οδηγήσει" σε επάγγελμα.
H πόλη της Σχολής
Το κριτήριο αυτό ισχύει μόνο σε Σχολές με συναφές αντικείμενο και αφορά την απόσταση από την οικογενειακή εστία. Αυτό δεν είναι μόνο δική σου απόφαση. Είναι απόφαση όλης της οικογένειας, γιατί έχει επιπτώσεις σ' όλα της τα μέλη κι όχι μόνο οικονομικές.
Τα Λάθος Κριτήρια Επιλογής
Η βάση της Σχολής
Δεν είναι σωστό κριτήριο η βάση μιας Σχολής, γιατί εκφράζει τη ζήτηση που έχουν οι θέσεις της κι όχι αν σου ταιριάζει. Κάποιος, για παράδειγμα, που δεν του αρέσει η τεχνολογία, δεν έχει νόημα να δηλώσει τις Σχολές της Πληροφορικής, κι ας έχουν υψηλή βάση, επειδή δεν του ταιριάζουν.
Η φήμη της Σχολής
Αν μια Σχολή έχει καλή φήμη, δε σημαίνει ότι μας ενδιαφέρει το αντικείμενό της. Μπορεί ναι, μπορεί όχι. Αυτό όμως δεν αποτελεί κριτήριο επιλογής.
Η πόλη της Σχολής
Πολλές Σχολές με ενδιαφέρον πρόγραμμα σπουδών έχουν ιδιαίτερα χαμηλή βάση, γιατί βρίσκονται σε μικρές επαρχιακές πόλεις. Έχουμε την αίσθηση, όχι τη βεβαιότητα, ότι, αν οι ίδιες Σχολές βρίσκονταν πιο "κεντρικά", θα ήταν μεγαλύτερη η ζήτησή τους. Αντίθετα, υπάρχουν Σχολές που κερδίζουν τους φοιτητές τους, μόνο και μόνο γιατί βρίσκονται σε μεγάλες πόλεις, π.χ. στην Αθήνα. Από την άλλη μεριά πολλοί υποψήφιοι θέλουν να περάσουν σε μια Σχολή του τόπου κατοικίας τους, γιατί δε θέλουν τη μετακίνηση, βάζοντας σε δεύτερη μοίρα το αντικείμενο σπουδών. Αυτό είναι λάθος, γιατί το πτυχίο είναι κάτι που μας συνοδεύει σε όλη μας την ζωή, ενώ ο τόπος φοίτησης είναι κάτι προσωρινό, για 4 - 5 χρόνια.
Οι επιθυμίες άλλων
Πολλές φορές οι υποψήφιοι δέχονται πιέσεις από τον κοινωνικό τους περίγυρο για την επιλογή κάποιων Σχολών, που κατά την γνώμη του περίγυρου αποτελούν καλή επιλογή. Έχουμε δει έτσι ανθρώπους που ακολουθούν μια κατεύθυνση σπουδών, η οποία καθόλου δεν τους ενδιαφέρει, να γίνονται κακοί επαγγελματίες.
Τα μόρια που έχουμε
Η σκέψη "δεν μπορώ να φτάσω Σχολή με τόσο ψηλή βάση" μπορεί να αποδειχθεί οδυνηρό λάθος, αν οι βάσεις πέσουν. Η αντίθετή της σκέψη "είμαι πολύ καλός για να δηλώσω Τ.Ε.Ι." μπορεί επίσης να αποβεί ολέθρια, αν οι βάσεις ανέβουν.

ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ
ΣΕ 5 ΒΗΜΑΤΑ

1ο Βήμα: Υπολόγισε τα μόριά σου και βρες από ποιό ή ποιά Επιστημονικά Πεδία θα δηλώσεις τις σχολές.
2ο Βήμα: Δες πληροφορίες για τις Σχολές του Πεδίου ή των Πεδίων, που θα δηλώσεις.
3ο Βήμα: Γράψε σε ένα λευκό χαρτί τις Σχολές που θέλεις, ανακατεμένες και από τα δύο Πεδία, με τη σειρά που επιθυμείς να τις δηλώσεις, χωρίς προς το παρόν, να κοιτάς τις βάσεις.
4ο Βήμα: Δίπλα σε κάθε σχολή γράψε τη βάση της. Αν βρεις μια Σχολή με χαμηλή βάση πάνω από μια Σχολή με υψηλή βάση, πρέπει να σκεφτείς προσεκτικά, γιατί έτσι αποκλείεις την υψηλόβαθμη Σχολή. Αν αυτή η κατάταξη ταιριάζει με την επιθυμία σου, καλώς. Αν όχι, πρέπει να την αλλάξεις.
5ο Βήμα: Αντιγράφεις τους αριθμούς προτίμησης στο Μηχανογραφικό σου και είσαι έτοιμος.
Καλή Επιτυχία !!!

ΣΥΧΝΕΣ
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

Ποιοι έχουν δικαίωμα να καταθέσουν Μηχανογραφικό;
α. Για το 90% των θέσεων. Όσοι έδωσαν φέτος Πανελλαδικές Εξετάσεις, είτε είναι απόφοιτοι προηγούμενων ετών είτε τελειόφοιτοι.
β. για το 10% των θέσεων. Οι απόφοιτοι των παλαιοτέρων ετών εως δύο χρόνια πριν, οι οποίοι δεν έδωσαν φέτος Πανελλαδικές Εξετάσεις, αλλά είναι κάτοχοι Απολυτηρίου Γενικού Λυκείου.
Πότε και που κατατίθεται το Μηχανογραφικό;
Συνήθως το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου. Το μηχανογραφικό συμπληρώνεται και κατατίθεται (οριστικοποιείται) ΜΟΝΟ μηχανογραφικά με ειδικό κωδικό που πρέπει να πάρει ο υποψήφιος από το σχολείο του.
Πόσων Πεδίων τις Σχολές μπορώ να δηλώσω;
Μπορείς να δηλώσεις όλες τις σχολές από ένα Πεδίο (αν έδωσες 4 μαθήματα) ή από δύο Πεδία (αν έδωσες 5 μαθήματα), με όποια σειρά θέλεις, ακόμα κι ανακατεμένες. Φυσικά μπορείς να δηλώσεις και μερικές από τις Σχολές του Πεδίου.
Αν έχω 16.500 μόρια περνάω στο Μαθηματικό Θεσσαλονίκης έτσι κι αλλιώς;
Πρέπει να το έχεις δηλώσει και να μην έχεις δηλώσει άλλη χαμηλότερη Σχολή, πριν το Μαθηματικό Θεσσαλονίκης. ΔΕΝ μπορείς να περάσεις σε Σχολή που δεν έχεις δηλώσει στο Μηχανογραφικό σου.
Τι σημαίνει δηλώνω μια Σχολή;
Σημαίνει ότι γράφεις στο Μηχανογραφικό Δελτίο δίπλα στη συγκεκριμένη Σχολή έναν αριθμό που δείχνει τη σειρά προτίμησής σου, π.χ. 1,2,3 κ.τ.λ.
Τι ακριβώς συμβαίνει με τα ειδικά Μαθήματα;
Αν η Σχολή που σε ενδιαφέρει απαιτεί την εξέταση σε ένα Ειδικό Μάθημα, πρέπει οπωσδήποτε να "πιάσεις" τουλάχιστον την βάση σ' αυτό, δηλαδή 10 στα 20. Διαφορετικά δεν μπορείς να είσαι υποψήφιος γι' αυτήν. Αν η Σχολή απαιτεί την εξέταση σε δύο Ειδικά Μαθήματα, τότε πρέπει να "πιάσεις" τουλάχιστον τη βάση σε καθένα από τα δύο.
Με ποιον συντελεστή πολλαπλασιάζεται ο βαθμός του Ειδικού Μαθήματος;
Αν τα Ειδικά Μαθήματα είναι παραπάνω από ένα, τότε, αφού έχεις "πιάσει" τουλάχιστον τη βάση και στα δύο, βγάζεις το μέσο όρο τους κι αυτός είναι ο βαθμός του Ειδικού Μαθήματος. Αν το Ειδικό Μάθημα είναι ένα, προφανώς δε χρειάζεται να βγάλεις μέσο όρο. Για να βρεις τα μόρια που παίρνεις από το Ειδικό Μάθημα, πολλαπλασιάζεις το βαθμό του
με το συντελεστή 2:
α. για τα τμήματα και τις κατευθύνσεις ξένων φιλολογιών, το τμήμα Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Πανεπιστημίου ή Διερμηνείας του τμήματος Ξένων Γλωσσών του ίδιου Πανεπιστημίου.
β. για τα τμήματα που απαιτούνται τα Ειδικά Μαθήματα "ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο" ή "αρμονία και έλεγχος μουσικών ακουστικών ικανοτήτων".
γ. για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α.
με το συντελεστή 1:
για όλα τα υπόλοιπα τμήματα που απαιτούν Ειδικό Μάθημα.
Δηλαδή θα έχω άλλα μόρια για τις Σχολές του 2ου πεδίου και άλλα για την Αρχιτεκτονική;
Ακριβώς, και πιο συγκεκριμένα, στην Αρχιτεκτονική θα έχεις τα μόρια του 2ου πεδίου συν τα μόρια του Σχεδίου.
Αν έχω εξεταστεί σε δύο ξένες γλώσσες, ποιος βαθμός λαμβάνεται υπόψη για την εισαγωγή σε τμήματα που απαιτούν εξέταση σε μία από τις 4 ξένες γλώσσες;
Λαμβάνεται υπόψη η ξένη γλώσσα στην οποία πήρες τον μεγαλύτερο βαθμό.
Οι Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές δεν έχουν Ειδικά μαθήματα;
Οι Στρατιωτικές Σχολές έχουν Προκαταρκτικές Εξετάσεις, που σημαίνει ότι δεν παίρνεις βαθμό (που σου δίνει μόρια), απλά τις περνάς ή όχι. Αν δεν περάσεις τις Προκαταρκτικές Εξετάσεις, δεν έχεις δικαίωμα να τις δηλώσεις στο Μηχανογραφικό σου, αν παρ' όλα αυτά τις δηλώσεις, δε θα ληφθούν υπόψη καθόλου.
Έχω δηλώσει το τμήμα Μαθηματικών Θεσσαλονίκης 15η επιλογή. Αν κάποιος άλλος υποψήφιος το έχει δηλώσει 1η επιλογή ευνοείται;
Ευνοείται αυτός από τους δύο που έχει περισσότερα μόρια. Αν εσύ έχεις τα περισσότερα μόρια από τον άλλον υποψήφιο, εσύ θα πάρεις τη θέση.
Θέλω να δηλώσω το Τ.Ε.Φ.Α.Α. που περιλαμβάνεται στο 2ο και το 3ο Πεδίο. Έχω διαφορετικό αριθμό μορίων στα δύο αυτά Πεδία. Τι γίνεται σ' αυτήν την περίπτωση; Το ίδιο ισχύει και για όλα τα άλλα κοινά τμήματα σε δύο πεδία;
Το Τ.Ε.Φ.Α.Α. έχει μία βάση, παρ' ότι ανήκει και στα δύο Πεδία. Έτσι θα χρησιμοποιηθούν τα μόρια από το πεδίο στο οποίο έχεις τα περισσότερα μόρια.
Τι γίνεται σε περίπτωση ισοβαθμίας με άλλους συνυποψήφιους;
Σε περίπτωση ισοβαθμίας δύο ή περισσοτέρων υποψηφίων στην τελευταία θέση εισακτέων κάποιου τμήματος, προηγείται αυτός που έχει μεγαλύτερο άθροισμα βαθμών στα δύο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του Επιστημονικού Πεδίου στο οποίο ανήκει η συγκεκριμένη Σχολή. Αν και πάλι υπάρχει ισοβαθμία, μπαίνουν όλοι οι ισοβαθμούντες, ανεξάρτητα από τη σειρά που δήλωσε το συγκεκριμένο τμήμα ο καθένας από τους ισοβαθμούντες. Η σειρά προτίμησης λαμβάνεται υπόψη ως τρίτο κατά σειρά κριτήριο μόνο στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές.
Με τα μόρια που έχω περνάω σε πολλές Σχολές. Σε ποια τελικά θα περάσω;
Απ' όλες τις σχολές τη βάση των οποίων "πιάνεις", θα περάσεις σ' αυτήν που έχεις δηλώσει πιο πριν στο Μηχανογραφικό σου.
Είμαι απόφοιτος, έδωσα και φέτος εξετάσεις. Μπορώ να καταθέσω Μηχανογραφικό και για το 90% των θέσεων, μια και έδωσα φέτος εξετάσεις, και για το 10% μια και είμαι απόφοιτος προηγούμενου έτους;
Δεν γίνεται να κοροϊδέψεις τον Υπολογιστή του Υπουργείου Παιδείας, ο οποίος έσβησε τους περυσινούς σου βαθμούς και τους αντικατέστησε με τους φετινούς. Άρα δεν έχεις μόρια από προηγούμενη χρονιά για το 10% των θέσεων.

ΣΥΧΝΑ
ΛΑΘΗ

Η εμπειρία μας στη συμπλήρωση του Μηχανογραφικού μας επέτρεψε να συγκεντρώσουμε τα πιο συχνά λάθη που κάνουν οι υποψήφιοι. Κάτω από κάθε πιθανό λάθος δίνουμε μια σύντομη εξήγηση, για να καταλάβεις γιατί είναι λάθος και να μην την "πατήσεις".
Δε θέλω να φύγω από την πόλη μου. Γι' αυτό θα δηλώσω πρώτα τις Σχολές της πόλης μου, ακόμη και τα Τ.Ε.Ι. και μετά θα δηλώσω τις Σχολές στην υπόλοιπη Ελλάδα, κοιτώντας τις χιλιομετρικές αποστάσεις.
Εκείνο που έχει σημασία είναι με τι πτυχίο θα βγεις στην αγορά εργασίας και όχι σε ποια πόλη φοίτησες. Έτσι είναι προτιμότερο, για παράδειγμα, ένα Α.Ε.Ι. Οικονομικών μακριά από το σπίτι μας από ένα Τ.Ε.Ι Λογιστικής δίπλα στο σπίτι μας.
Θέλω να περάσω σε Α.Ε.Ι., γιατί είναι καλύτερα από τα Τ.Ε.Ι.
Αυτό δεν είναι γενικά σωστό. Εξαρτάται από τις συγκεκριμένες σχολές που συγκρίνουμε. Μπορεί ένα Α.Ε.Ι. να μην έχει καλές επαγγελματικές προοπτικές, ενώ ένα Τ.Ε.Ι μπορεί να έχει άριστες επαγγελματικές προοπτικές. Δες τις ενδεικτικές επαγγελματικές προοπτικές κάθε Σχολής.
Για να μην κάνω κανένα λάθος, θα δηλώσω όλες τις Σχολές.
Έτσι συνήθως περνάς σε μια Σχολή που δε σ' αρέσει, γιατί δεν γίνεται να σ' αρέσουν όλες οι Σχολές. Το σωστό είναι να δηλώσεις Σχολές από όλη την γκάμα των βάσεων, δηλαδή υψηλόβαθμες, μεσαίες και χαμηλές, μόνο όμως όσες από αυτές σου αρέσουν.
Έχω 16.000 μόρια, άρα, σύμφωνα με τις περσινές βάσεις, περνάω στην τάδε Σχολή που είχε 15.995 μόρια.
Αυτές είναι οι περσινές βάσεις. Οι φετινές βάσεις μπορεί να έχουν πολύ μεγάλη διαφορά ακόμη και 2.000 μόρια πάνω ή κάτω. Αυτό εξαρτάται από το βαθμό δυσκολίας των θεμάτων, αλλά και από τις προτιμήσεις των Υποψηφίων, οι οποίες μεταβάλλονται από χρονιά σε χρονιά.
Δυστυχώς δεν πήγα καλά φέτος. Θα ξαναδώσω Πανελλαδικές Εξετάσεις του χρόνου, οπότε δεν έχει νόημα να δώσω ιδιαίτερη προσοχή στο Μηχανογραφικό.
Κάθε πράγμα στον καιρό του. Τώρα θα φτιάξεις σωστά το Μηχανογραφικό σου, τέλος Αυγούστου θα δεις σε ποια Σχολή θα περάσεις κι αν δεν σου αρέσει, αφού πρώτα γραφτείς στην Σχολή που πέτυχες, αποφασίζεις να ξαναδώσεις.
Επειδή έχω λίγα μόρια, δεν υπάρχει περίπτωση να περάσω σε καλή Σχολή.
Πρόσεξε τα μικρά διαμάντια που υπάρχουν προς το τέλος των βάσεων και έχουν καλές επαγγελματικές προοπτικές. Συνήθως είναι Τ.Ε.Ι. σε μικρές επαρχιακές πόλεις, τα οποία όμως έχουν θετικές επαγγελματικές προοπτικές.
Αφού δεν μπορώ να "πιάσω" Α.Ε.Ι., θα δηλώσω μόνο Τ.Ε.Ι. Αν τα βάλω πρώτα -πρώτα, θα έχω περισσότερες πιθανότητες να πετύχω.
Δεν έχει σημασία η σειρά προτίμησης της Σχολής, παρά μόνο στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές και αυτό μόνο σε περίπτωση ισοβαθμίας. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις δεν έχει σημασία αν έχουμε βάλει πρώτη ή δέκατη τη Σχολή, αλλά μόνο αν έχουμε τα μόρια για να "μπούμε" στη Σχολή και δεν έχουμε βάλει άλλη Σχολή με λιγότερα μόρια πριν από αυτήν.
Ευτυχώς πήγα καλά κι έτσι δε χρειάζεται να δηλώσω καθόλου Τ.Ε.Ι.
Το σωστό είναι να δηλώσεις και Τ.Ε.Ι, γιατί δεν ξέρεις τι μπορεί να συμβεί με τις βάσεις, που κάθε χρόνο αυξομειώνονται.
Οι καλές Σχολές έχουν υψηλή βάση. Οι Σχολές με χαμηλή βάση δεν είναι καλές.
Οι βάσεις εκφράζουν την προσφορά και τη ζήτηση των θέσεων κάθε Σχολής. Αν μια Σχολή έχει λίγες σχετικά θέσεις, αλλά την δηλώνουν πολλοί υποψήφιοι, τότε έχει υψηλή βάση. Αυτό δεν σημαίνει ότι έχει καλές επαγγελματικές προοπτικές ή ότι εσένα σ' αρέσει.
Τελικά οι Σχολές με Επαγγελματικές προοπτικές είναι οι Σχολές της Πληροφορικής. Αυτές θα δηλώσω.
Σωστά, μόνο όμως αν σ' αρέσουν. Αν δεν σ' αρέσει η Πληροφορική και παρ' όλα αυτά περάσεις σε μια Σχολή Πληροφορικής, θα γίνεις κακός επαγγελματίας και θα είσαι από τους λίγους άνεργους πτυχιούχους Πληροφορικής.
Είχα τα μόρια για να περάσω στο Μαθηματικό της Αθήνας, αλλά δεν πέρασα. Γιατί;
Μπορεί να μην το είχες δηλώσει. Δεν γίνεται να περάσεις σε μια Σχολή που δεν έχεις δηλώσει. Μπορεί να είχες δηλώσει πριν μια άλλη Σχολή με χαμηλότερη βάση και να πέρασες σ' αυτήν. Αν προτιμούσες το Μαθηματικό της Αθήνας, τότε έκανες λάθος στη δήλωση προτίμησης.

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Πολλοί υποψήφιοι, πριν δηλώσουν τις σχολές, πρέπει να γνωρίζουν αν έχουν δικαίωμα μετεγγραφής σε αντίστοιχη σχολή της πόλης της κατοικίας τους. Διάβασε λοιπόν τις σχετικές εγκυκλίους, πριν αποφασίσεις τη σειρά προτίμησης.
Άρθρο 21 του νόμου 4332 για το τι θα ισχύσει στις μετεγγραφές του ακαδημαϊκού έτους 2015-2016 και μετά
1. Έως την 1η Μαρτίου εκάστου έτους τα Α.Ε.Ι. αποστέλλουν στο Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων ειδικώς αιτιολογημένη γνώμη με αναφορά στις λειτουργικές δυνατότητες των Σχολών και Τμημάτων του Ιδρύματος ως προς τον αριθμό των φοιτητών που μπορούν να μετεγγράψουν, σύμφωνα με τις επόμενες παραγράφους του παρόντος άρθρου.
2. Οι φοιτητές των A.E.I., των Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών και των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού που εγγράφησαν είτε μέσω της επιτυχίας τους στις εξετάσεις πανελλαδικού επιπέδου Γενικού Λυκείου (ΓΕΛ) ή Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑΛ) είτε μέσω της χρήσης άσκησης του δικαιώματος πρόσβασης, έχουν δικαίωμα μετεγγραφής σε αντίστοιχη Σχολή ή Τμήμα.
3. Δεν έχουν δικαίωμα μετεγγραφής οι φοιτητές, οι οποίοι έχουν υπερβεί τον ανώτατο χρόνο σπουδών που προβλέπεται για την απόκτηση πτυχίου, σύμφωνα με το Πρόγραμμα Σπουδών του Α.Ε.Ι., στο οποίο φοιτούν.
4. Μετεγγραφή δεν είναι δυνατή: α) από Τμήμα ή Σχολή του ιδίου Α.Ε.Ι. και β) από Τμήμα ή Σχολή Α.Ε.Ι. που εδρεύει στην ίδια περιφέρεια. Αν το Τμήμα ή η Σχολή έχει έδρα σε περισσότερες πόλεις της ίδιας περιφέρειας, ο φοιτητής δικαιούται να μετεγγραφεί στον τόπο της κατοικίας των γονέων του ή του έχοντος την επιμέλειά του.
5. Η κατά τα ανωτέρω μετεγγραφή πραγματοποιείται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων και επιτρέπεται μόνον από Πανεπιστήμιο σε Πανεπιστήμιο ή από Τ.Ε.Ι. σε Τ.Ε.Ι.. Ο αριθμός των μετεγγραφομένων είναι ίσος με το 15% του συνολικού αριθμού των εισακτέων, κατά το έτος αναφοράς, ανά Σχολή ή Τμήμα των Α.Ε.Ι., όπως αυτό θα οριστεί από τις οικείες Σχολές ή Τμήματα. Οι Σχολές ή τα Τμήματα εκάστου Α.Ε.Ι. μπορούν να εισηγηθούν αιτιολογημένως μεγαλύτερο ποσοστό. Σε περίπτωση δεκαδικού υπολοίπου, κατά τον αριθμητικό υπολογισμό των θέσεων, γίνεται στρογγυλοποίηση στην αμέσως μεγαλύτερη ακέραιη μονάδα.
6. Οι δικαιούχοι μετεγγραφής δύνανται να υποβάλουν σχετική αίτηση προς την Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων για τις αντίστοιχες Σχολές ή Τμήματα έως δύο (2) διαφορετικών Α.Ε.Ι.
Κριτήρια Μετεγγραφών
7. Χορήγηση του δικαιώματος μετεγγραφής πραγματοποιείται κατά φθίνουσα σειρά του συνόλου των μορίων που ο δικαιούχος σωρεύει από τα κάτωθι κριτήρια:
α) Το κατά κεφαλήν εισόδημα του δικαιούχου, εφόσον διαθέτει ίδιο εισόδημα, και των μελών της οικογένειάς του, για το τρέχον οικονομικό έτος, δεν υπερβαίνουν αυτοτελώς και τα δύο το ποσό των τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος. Το ανωτέρω ποσό αναπροσαρμόζεται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων (Μόρια 5).
β) Το κατά κεφαλήν εισόδημα του δικαιούχου, εφόσον διαθέτει ίδιο εισόδημα, και των μελών της οικογένειάς του, για το τρέχον οικονομικό έτος, δεν υπερβαίνουν αυτοτελώς και τα δύο το ποσό των έξι χιλιάδων (3.001 έως 6.000) ευρώ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος. Το ανωτέρω ποσό αναπροσαρμόζεται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων (Μόρια 4).
γ) Το κατά κεφαλήν εισόδημα του δικαιούχου, εφόσον διαθέτει ίδιο εισόδημα, και των μελών της οικογένειάς του, για το τρέχον οικονομικό έτος, δεν υπερβαίνουν αυτοτελώς και τα δύο το ποσό των εννέα χιλιάδων (6.001 έως 9.000) ευρώ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος. Το ανωτέρω ποσό αναπροσαρμόζεται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων (Μόρια 3). Η μοριοδότηση των περιπτώσεων α' έως και γ' γίνεται πάντα διαζευκτικώς, λαμβάνεται δε κατ' αυτήν υπόψη το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα της σχετικής δήλωσης του δικαιούχου.
δ) Ο δικαιούχος να είναι ορφανός και από τους δύο γονείς (Μόρια 3).
ε) Ο δικαιούχος να είναι μέλος πολύτεκνης οικογένειας (Μόρια 2).
στ) Ο δικαιούχος να είναι μέλος τρίτεκνης οικογένειας (Μόριο 1).
ζ) Ο δικαιούχος να έχει αδελφό ή αδελφή, φοιτητή του προπτυχιακού κύκλου σπουδών, εφόσον δεν είναι ήδη κάτοχος πτυχίου, μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου, που φοιτά σε Πανεπιστήμιο ή Τ.Ε.Ι. ή στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες ή στην Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), καθώς και στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, διαφορετικής πόλης της μόνιμης κατοικίας των γονέων τους ή ο δικαιούχος να ανήκει στην κατηγορία των πολύδυμων τέκνων που συμμετείχαν, το ίδιο σχολικό έτος, στις πανελλαδικές εξετάσεις (Μόριο 1). Στις ως άνω περιπτώσεις, μεταξύ του τόπου κατοικίας των γονέων ή του έχοντος την επιμέλεια και του τόπου σπουδών του αδελφού, προτεραιότητα για τη μετεγγραφή έχει ο τόπος που δεν είναι οι πόλεις Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
η) Ο δικαιούχος να έχει γονείς, τέκνα, αδέλφια ή σύζυγο που έχουν αναπηρία 67% και άνω, πιστοποιούμενης από το Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) ή έχουν παθήσεις που αναφέρονται στο παράρτημα της υπ' αριθμ. Φ. 151/17897/Β6/2014 (Β' 358) κοινής υπουργικής απόφασης, όπως αυτή εκάστοτε τροποποιείται και αντικαθίσταται (Μόριο 1).
θ) Ο δικαιούχος να είναι ορφανός από τον έναν γονέα ή να είναι τέκνο άγαμης μητέρας (Μόριο 1).
ι) Σε περίπτωση ισοψηφίας κατά την ανωτέρω μοριοδότηση, λαμβάνονται υπόψη τα μόρια εισαγωγής στα Α.Ε.Ι. των αιτούντων κατά φθίνουσα σειρά κατάταξης.
Κατ' εξαίρεση Μετεγγραφές
8. Δεν εμπίπτουν στο ποσοστό της παραγράφου 5 του παρόντος άρθρου οι ακόλουθες κατηγορίες:
α) Τα τέκνα των θυμάτων της τρομοκρατίας, που αναφέρονται στην παρ. 1 του άρθρου 1 του Ν. 1897/1990 (Α' 120), τα οποία έχουν δικαίωμα μετεγγραφής στην πόλη που ο γονέας ή ο έχων την επιμέλεια δηλώνει ως μόνιμη κατοικία του και
β) φοιτητές που έχουν αναπηρία (σωματική, διανοητική ή ψυχική) 67% και άνω, πιστοποιούμενη από το Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) ή φοιτητές που πάσχουν από τις αναφερόμενες στο παράρτημα της υπ' αριθμ. Φ.151/17897/Β6/2014 (Β' 358) κοινής υπουργικής απόφασης παθήσεις, όπως αυτή εκάστοτε τροποποιείται ή αντικαθίσταται, ή έχουν πραγματοποιήσει δωρεά οργάνου ή μυελού των οστών σε συνάνθρωπο. Οι φοιτητές αυτοί έχουν δικαίωμα μετεγγραφής στην πόλη που ο γονέας ή ο έχων την επιμέλεια δηλώνει ως μόνιμη κατοικία ή στην πόλη που πιθανώς τους παρέχεται ιατρική μέριμνα, σύμφωνα με βεβαίωση της επιτροπής της προαναφερόμενης κοινής υπουργικής απόφασης. Η διαδικασία για την υποβολή αιτήσεων μετεγγραφής, η εξειδίκευση των κριτηρίων χορήγησής της, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της ανωτέρω παραγράφου 7 ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων.
9. Η κατ' εξαίρεση μετεγγραφή είναι δυνατή μετά από απόφαση πενταμελούς Επιτροπής, η οποία αποτελείται από έναν εκπρόσωπο, ο οποίος υποδεικνύεται από το Σώμα Επιθεωρητών - Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.) και εκτελεί χρέη Προέδρου, έναν (1) εκπρόσωπο που υποδεικνύεται από τη Σύνοδο των Πρυτάνεων, έναν (1) εκπρόσωπο από τη Σύνοδο Προέδρων των Τ.Ε.Ι. έναν (1) εκπρόσωπο Διεύθυνσης Ανώτατης Εκπαίδευσης του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων και έναν (1) εκπρόσωπο του Υπουργείου Υγείας, με έργο την εξέταση αιτημάτων για κατ' εξαίρεση μετεγγραφή σε ιδιαίτερα σοβαρές και τεκμηριωμένα εξαιρετικές περιπτώσεις φοιτητών Α.Ε.Ι. της ημεδαπής. Η Επιτροπή είναι άμισθη και συγκροτείται κατ' έτος με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, στην οποία ορίζεται και κάθε άλλη λεπτομέρεια της λειτουργίας της.
Η ισχύς του παρόντος άρθρου αρχίζει από το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016. Κατά την πρώτη εφαρμογή του (ακαδημαϊκό έτος 2015-2016), προθεσμία της παραγράφου 1 ορίζεται η 11.9.2015.
© ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ Μ.Ε. "ΑΝΟΔΟΣ"
N. ΓΚΥΖΗ 14 - ΓΚΥΖΗ - ΑΘΗΝΑ
210.6452777 - 210.6452749

              


© Copyright 2017 Φροντιστήρια M.E. "ΑΝΟΔΟΣ"

Κατασκευή: Ευάγγελος Σακαρίκος